Sıkça Sorulan Sorular

Sıkça Sorulan Sorular

Çalışma stratejiniz nedir?

Çalışma stratejimiz birkaç adımdan oluşuyor:

Öncelikle ilk görüşmede firmanın ihracat ekosistemine uygun ürün ve hizmet üretiyor olması, ihracata istekli olması, sürdürülebilir bir dönüşüm azmi olması.

Bu kavramlarda karşılıklı anlaştığımız takdirde firmada Mevcut Durum Analizi yapmaktayız. Bu çalışma Firmanın durumuna göre bir ya da birden fazla gün alabilir. Bu çalışmada Odak Grup Görüşmeleriyle süreçleri analiz ediyor ve irdeliyoruz.

Sonrasında işletmeye bir rapor ile iyileşmeye açık olan hususları belirleyerek raporluyoruz.

Bu adımda anlaşmaya vardığımızda Çözüm Ortaklarımızla süreç çalışmaya başlanıyor.

Yolcuğumuzda hangi iş süreçlerine destek alabiliriz?

Müşterilerimiz için bir yol haritası oluşturmanın yanı sıra,

Hukuk danışmanlığı hariç olmak üzere,

  1. Pazarlama Ve Satış Danışmanlığı
  2. Pazar Araştırması Ve İstihbaratı
  3. Dış Ticaret Danışmanlığı
  4. Tanıtım ve Reklam Danışmanlığı
  5. Kurumsal Yönetim Danışmanlığı
  6. Dijital Dönüşüm Danışmanlığı
  7. İnsan Kaynakları Danışmanlığı
  8. Finans Ve Mali İşler Danışmanlığı
  9. Sistem Ve Ürün Belgelendirme Danışmanlığı
  10. Eğitim Danışmanlığı
  11. Lojistik Danışmanlığı
  12. ARGE Danışmanlığı
  13. Bilişim ve Yazılım Danışmanlığı
  14. Proje Yönetim ve Fizibilite Hazırlama Danışmanlığı
  15. Hibe ve Fon Danışmanlığı
  16. Entelektüel Mülkiyet Danışmanlığı
  17. Gayrimenkul Danışmanlığı gibi

Ticari hayatta gereken danışmanlıkları alabilirsiniz.

Hizmet verdiğiniz sektörler nelerdir?

Sektör ayrımı yapmıyoruz.

Bizim için önemli olan firmanın Kocaeli sınırlarında olmasının yanında mal veya hizmet üretenlerin VİZYONER DÖNÜŞÜME yatkınlığına, inancına bağlıdır.

Firma/Kuruluş, ihracat yapıyor ama olanaklarını tam randımanlı kullanamıyorsa, büyümeyi hedefliyor ve dönüşüme açık istekliyse ihtiyaçları doğrultusunda yolculuğa çıkabiliyoruz.

Orta ve/veya uzun vadede sonuç odaklı ortak çalışma yapmayı hedefliyoruz.

GTİP Kodu Nedir?

Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonu‘nun kısaltmasıdır. Ülkemizde, GTİP Gümrük Tarife Cetveli’nde 12’li koda verilen isimdir. Tüm dünyada, her ülkenin tarife cetvelinin esasını Armonize Sistem oluşturmaktadır.

G.T.İ.P sorgulamanızı, ihracatçı birliklerinin sitelerinde yer alan ilgili kısımları kullanarak yapabilirsiniz.

Bknz: http://www.oaib.org.tr/tr/gtip-arama.html

Bknz: https://www.baib.gov.tr/tr/online-islemler-gtip-sorgulama.html

Bknz: http://uyeler.immib.org.tr/GtipArama.aspx

Bknz: http://sanayi.tobb.org.tr/kod_bulma_gtip.php

TURQUALITY® Nedir?

Ülkemizin rekabet avantajını elinde bulundurduğu ve markalaşma potansiyeli olan ürün gruplarına sahip firmalarımızın, üretimlerinden pazarlamalarına, satışlarından satış sonrası hizmetlerine kadar bütün süreçleri kapsayacak şekilde yönetsel bilgi birikimi, kurumsallaşma ve gelişimlerini sağlayarak uluslararası pazarlarda kendi markalarıyla global bir oyuncu olabilmeleri ve söz konusu markalar aracılığıyla olumlu Türk malı imajının oluşturulması ve yerleştirilmesi amacıyla oluşturulmuş devlet destekli ilk ve tek markalaşma programıdır.

TURQUALITY® Programının odağında, klasik ihracat desteklerinden farklı olarak salt ihracatı artırmak yerine firmaların markalaşma hedeflerine katkıda bulunmak yer alıyor.

Gerekli dokümanları sağlayarak başvuran, TURQUALITY® Programı yönetim danışmanlığı firması tarafından ön değerlendirmesi yapılan ve Ticaret Bakanlığınca TURQUALITY® Destekleri alması kararlaştırılan firmaların, ilgili markalarına ilişkin aşağıdaki harcamaları yüzde elli oranında desteklenir.

Bilgi için;

https://www.turquality.com/

Çalışma sürecini nasıl takip edebilirim?

Birlikte çalıştığımız firmalara dönemsel olarak geri bildirim raporları sunuyoruz. Ayrıca istendiğinde zaman ara bilgilendirmeler de yapılıyor.

İhracat Öncesi Hazırlık Nedir, Nasıl İşler?

şletmenin Dış Satım Potansiyelinin Değerlendirilmesi: İşletmenin ihracat konusunda iç yeterlilikleri ve kapasitesi ortaya konulur.

Pazar Araştırması: Girilecek pazara ilişkin rekabet ortamı, mevzuat ve düzenlemeleri, ticari engelleri hakkında araştırma yapılır ve bilgilenilir.

İhraç konusu ürün seçimi ve ürün ile ilgili ihracat yükümlülüklerinin yerine getirilmesi: Öncelikle ihracı yasak ve izne tabi ürünler listelerinin gözden geçirilmesi ve gerekli lisans ve izinler ile standarda tabi ürünlere ilişkin belgelerin alınması ile ilgili hazırlıklar tamamlanır.

İthalatçıya Ulaşılması: İthalatçıya ulaşmak üzere masa başı ve saha araştırmaları yapılır (sanal ortamdan yararlanma, fuarlara katılma ve aracı firmalar ile çalışma, Ekonomi Bakanlığı, İhracatçı Birlikleri, Ticaret ve Sanayi Odalarının hizmetlerinden yararlanma).

İthalatçıya Teklif Sunma ve Proforma Fatura Gönderme: Teklif faturası ve numune göndererek, ihracatta anlaşma koşullarının oluşturulması sağlanır.

Dış Satım Sözleşmesi Hazırlanması ve İmzalanması: İhracatçı ya da onun adına yetkilendirilen kişi tarafından ithalatçıya sunulan ihracat şartlarına ilişkin görüşmeler tamamlanır ve karşılıklı beklentiler ve taahhütler yazılı hale getirilerek, sözleşme hazırlanıp, taraflarca imzalanır.

Fiili İhracat Gerçekleşme Süreci Nedir, Nasıl İşler?

İhracatçı Birlikleri ve Gümrük İdareleri Kaydı: İhraç konusu ürün ile ilgili üye olunan İhracatçı Birlikleri üzerinden ihracatın gerçekleşebilmesi için üyelik kaydının olması gereklidir. Ayrıca ilgili Gümrük İdaresi ile de iletişime geçilmelidir.

Gümrük Müşavirinin Yetkilendirilmesi ve  Gümrükleme İşlemlerinin Tamamlanması: İhracatçı işletme tarafından yetkilendirilen gümrük müşavirleri tarafından bir taraftan ihraç konusu ürün ve ülkeye göre   farklılaşan ve hazırlanması zorunlu olan  belgelerin hazırlanması ve gümrük   beyannamesinin düzenlenmesi ve ihracat işlemlerinin başlatılması önemli bir adımdır.

İhracatta Gerekli İzin ve Onayların Alınması: İhracatta İhracatçı Birliklerine her ihracat üzerinden nispi aidat ödenmesi, Ticaret ve Sanayi Odalarında ATR, Menşei Şehadetnamesi gibi belgelerin onaylatılması ve bazı ihraç konusu ürünler için ilgili birimlerden izinlerin alınması gerekli ve önemlidir.

Aracı Banka İle Bağlantıya Geçilmesi: ihracat işleminin mali yönüne ilişkin detayların banka ile görüşülerek açıklığa kavuşturulması gereklidir.

Taşıma ve Depolama İşlemlerini Yürütecek Lojistik Hizmet Sağlayıcı Firmanın Seçimi ve Taşımanın Gerçekleşmesi: Dış ticarette en önemli ve sorunsuz tamamlanması gereken süreçler olan taşıma, depolama, sigorta işlemlerini yürütecek doğru lojistik firmasının seçimi iş bütünlüğü açısından önemli görülmelidir.

İthalatçı Tarafından Ödeme İşleminin Yapılması ve Kambiyo Yükümlülüğünün Yerine Getirilmesi: İhracatçının sözleşme şartlarına uygun olarak malı ithalatçıya ulaştırması öncesi ve sonrasında ithalatçının mali yükümlülüğünü tamamlaması ile(ödeme Şekline göre) ihracat işlemi sorunsuz tamamlanmış olur.

İhracata Konu Ürün Listeleri Nedir? Nasıl Ulaşabilirim?

İlgili kurumlar tarafından yayınlanan listelere aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz;

Sınai Mülkiyet Konusunda size nasıl değer katabiliriz?

Eğer kendi ürününüzü kendiniz üretiyor, aynı zaman da yenilikler yapıyorsanız Geliştirdiğiniz yenilikleri nasıl koruyacağı hakkında danışmanlık alarak MARKA, PATENT, FAYDALI MODEL VE TASARIM konularında sizinle işbirliği oluşturabiliriz.

Kullandığınız marka tescilli mi? Yeni geliştirdiği ürün isimlerini (markaları) korumak ister misiniz?

Marka tescili ve süreçleri hakkında bilgi ve danışmanlık almak isterseniz hemen bizi arayınız.

Marka nedir?

Üretilen mal ve hizmetlerin ayırt ediciliğini sağlayan şekil, logo gibi belirleyici ve tanıtıcı ibarelerdir. TSE, HSYB, Garanti Belgesi, Gıda Sicil Belgesi alabilmek, Kamu İhalelerine girmek ve Devlet Malzeme Ofisi tedarikçisi olarak yer almak için MARKA TESCİLİ zorunludur. Ticari işletmelerin yurt dışında pazar oluşturmak ve taklit kullanımları engellemek için kullandığı markasını ihracaat yaptığı ülkelerde TESCİL ettirmesi gerekir.

PATENT VE FAYDALI MODEL Nedir?

Patent, yeni, hayali olmayan – üretilebilir ve bir soruna çözüm getiren teknik buluşlardır

Faydalı Model, buluş sayılabilecek, var olan makine ve düzenekler üzerinde yapılan küçük değişiklikler ve geliştirmelerdir.

Tasarım Nedir?

Tasarım, ürünlerin dış görünümünde yapılan farklılık ve estetik yeniliklerdir.